09:43 16.03.2017
Андрій Крупко опубликовал запись

Тотальний котнроль або Я руйную свій бізнес

Відмова від делегування

Прагнення контролювати все дуже часто проявляється у перших осіб в хронічному небажанні чи нездатності делегувати повноваження і відповідальність. Цей незрозумілий страх перед необхідністю віддати комусь хоч дещицю влади паралізує навіть самих запеклих керівників, адже у свідомості малюються несамовиті картини, йдучих вдалину непокірних (або нескорених) рабів, що вийшли з-під контролю, що звільнилися від ярма, що розірвали ланцюги і організували бунт на галері. Саме цей паралізуючий свідомість жах змушує розподіляти блокноти і ручки (щоб не пішло «на сторону»), контролювати роботу прибиральниць і охоронців. При цьому заступники відчувають себе банальною передавальною ланкою, гвинтиком у складній системі управління бізнесом. Хтось усвідомлює свою абсолютну непотрібність і йде, хтось змиряється і механічно спускає завдання в нижчі підрозділи, не маючи, проте, ніякої можливості ні вплинути, ні мотивувати, ні навіть покарати.

Система розумної або абсолютної автократії в тій чи іншій мірі успішно випалює розпеченим залізом ініціативу, проактивність, творчий підхід, тим самим множачи на нуль відповідальність, почуття причетності, інтерес, лояльність.

Не маючи реальної можливості впливати на процеси і результати, але підспудно відчуваючи необхідність демонструвати і перше і друге, виконавці зливаються в єдиному пориві в ІБД (імітації бурхливої ​​діяльності). Ретельно приписуючи собі те, що не робилося, робилося не ними, робилося проти правил і здорового глузду, але, тим не менш, займаючи вагоме місце в одному з безлічі видів звітної діяльності, підміняють реальну активність і результат.

А що ж відбувається з першою особою? Вникаючи в кожне питання, підпитання, кожен аспект, нюанс, тонкість, кожного процесу, підпроцесу, процедури, він втрачає можливість сформувати реальну картину стану бізнесу. Він бачить мазки, але не бачить сюжету. Він успішно разрулює копійчані питання і успішно ухиляється від вирішення питань стратегічних, життєво важливих — розвитку або виживання.

Заборона ініціативи

Такому керівникові ні з ким обговорити такі важливі теми, порадитися, бо його «праві і ліві руки» схилилися в звичній позі «чего изволите» і не здатні бути ні генераторами ідей, ні їх веріфікаторами, ні опонентами першій особі в разі незгоди, ні організаторами виконання.

Система тотального контролю робить в рівній мірі неможливою і непотрібною систему мотивації, тобто спонукання до ефективної діяльності. Немає сенсу спонукати людину до результату, якщо вона заздалегідь знає, що її ініціативи не потрібні, думки — не цікаві, діяння — не важливі, а відповідальність буде розподілена примусово відповідно до штатного розкладу.

Строгий контроль робочого часу

Деякі власники і наймані топ-менеджери схильні до невиправданого «закручування гайок», особливо в близькі до кризових часів. Їм здається, що якщо підвести абсолютно всі процеси життєдіяльності співробітника під невсипуще око Саурона, то загальна ефективність злетить до небес і тоді ... В результаті бізнес-система, що апріорі вимагає гнучкості, перетворюється в «палично-поліцейську», в якій першу скрипку грає керівник служби безпеки. Навіть 30-секундні запізнення відслідковуються за даними пропускного режиму і невблаганно караються як мінімум поясненнями, а то і штрафами. Зрозуміло, що в підрозділах, пов'язаних з обслуговуванням клієнтів, навіть 10-секундне запізнення непробаають, однак боротьба із запізненнями жорстко обплутує всі підрозділи бізнесу і абсолютно ігнорує факти постійних затримок на роботі, позаурочних годин, суботніх та недільних відвідувань.

На персональні робочі місця встановлюються програми, які відстежують і узагальнюють історію «блукань» співробітника просторами Інтернету. Рішуче блокуються соціальні мережі, комунікатори, месенджери або взагалі доступ в Мережу. Обмежується використання корпоративного фіксованого, мобільного та навіть особистого зв'язку із зовнішнім світом з питань, не пов'язаних з бізнесом. Включається система відеофіксації. Жорстко регламентується час на перекури, чаювання, відвідування «громадських» приміщень.

І, головне, ефективність використання робочого часу провокує лавину різноманітної звітності — від «хронометражу робочого часу» до щоденного звіту про виконану роботу. В результаті співробітник витрачає більше часу на правильне заповнення звітних регістрів, ніж на безпосереднє виконання функціональних обов'язків.

Шпигунська мережа

У особи, відповідальної за верифікацію інформації, неминуче з'являється розгалужена система внутрішніх шпигунів, навушників, донощиків. Система, при якій крок по кар'єрних сходах пов'язаний з «притоплення конкурентів», формує цілий пласт кадрів, що хочуть вислужитися, а іноді і зловмисно обмовляють інших. Відносини між співробітниками втрачають щирість, теплоту, довірливість. Замість цього насаджується атмосфера підозрілость, що змушує бачити в людині не партнера, а потенційно небезпечний для системи елемент, і підсвідомо вся система бізнесу налаштовується на випередження гіпотетичної загрози, а не на розвиток цієї самої системи.

Бюрократія в пріоритеті

Особлива форма тотального контролю — виняткове тяжіння керівництва компанії до надмірної стандартизації всіх процесів і процедур.

Нескінченна кількість інструкцій, циркулярів, положень, директив, наказів, рекомендацій, розпоряджень, роз'яснень, багато з яких дублюють або взаємовиключають одне одного внаслідок розсинхронізації системи (а забезпечити синхронізацію при такій великій кількості внутрішніх нормативних актів практично неможливо), вимога бездоганно слідувати вимогам скриптів і стандартів робить бізнес «дерев'яним», позбавляє його гнучкості, необхідної при роботі з клієнтами, вбиває в людях творче начало, роботизує їх. Бізнес-моделі і стандарти починають жити своїм власним життям, пригнічуючи сам бізнес, підміняючи його цілі на помилкові і дефокусуючи персонал з виконання цілей і завдань.

Часто це втілюється в витончену систему узгодження та візування рішень, коли дотримання формальних вимог і випередження формальних ризиків стає самоціллю. Страхування власної відповідальності через затягування процедури узгодження або занурення в зайву деталізацію призводить до того, що бізнес перестає ризикувати, позбавляється підприємницького початку і стає установою, де папери і процедури виходять на перше місце.

У підсумку ми маємо досконалу модель управління бізнесу в ручному режимі. І в разі, коли перша особа раптово залишає капітанський місток (захворіє, їде у відрядження чи відпустку), корабель бізнесу стає все більше і більше схожий на скутер, який втратив керування і врізається в усе, що попадається на його шляху. Заліковувати рани і шліфувати вм'ятини доводиться кожен раз, коли у бізнесу виникає екстрена або нестандартна ситуація. А по-іншому він просто не вміє і не може існувати.

Що робити, щоб тотальний контроль не потопив бізнес?

1. Забезпечити відповідність мети підсистеми контролю цілям бізнесу.Контроль повинен не просто збирати інформацію по усіх напрямках діяльності, а складати чітку дефектну карту по дійсно пріоритетним і критичним напрямками. Керівнику важливо розібратися, що важливо для нього. Переконатися, що ці точки реально корисні для бізнесу, і сфокусуватися на них. Делегувати повноваження на деталізацію стратегічної контрольної карти заступникам.

2. Контроль повинен не тільки фіксувати факти відхилень і порушень, а й забезпечувати своєчасне їх усунення. Важливо забезпечити зв'язок результатів контролю і відповідних управлінських рішень щодо коригування напрямку руху, мотивувати співробітників не на процес пошуку дрібних проблем, а на процес їх повного знищення.

3. Переконатися, що існуючі способи контролю не "з'їдають» економіку бізнесу. Якщо на підтримку системи контролю бізнесу потрібно більше грошей, ніж на його розвиток, варто задуматися про життєздатність такого бізнесу.

4. Зайва регламентація бізнесу і жорсткий контроль процедур на їх відповідність стандартам позбавляють бізнес гнучкості.Регламентувати потрібно тільки те, порушення чого критично. І залишити поле для творчості та проактивности, які так чи інакше призведуть до ефекту синергії.

5. Не вбивати лояльність персоналу в обмін на ефемерну формальну підтримку дисципліни. Заляканий працівник не буде працювати ефективно, ображений буде працювати на шкоду.

6. Ручне управління добре для стартапа. Системний бізнес повинен підтримуватися системним прийняттям управлінських рішень за рахунок чіткого розподілу функціональних зон і делегування повноважень і відповідальності. Швидко зростаючий бізнес в умовах ручного керування дуже швидко втратить керованість через те, що не впорається з об'ємом викликів, нестандартних ситуацій та операційних проблем.

7. Власник повинен бути для свого бізнесу швидше стратегом і натхненником, лідером, який веде за собою, ніж адміністратором.Водити рукою можуть багато, не всі здатні забезпечити рух в заданих напрямках. Якщо ж власник не здатний надихати персонал на досягнення, він повинен поступитися місцем професійному управлінцю.

8. Власник повинен зрозуміти, що масштаб його бізнесу буде обмежений колом людей, яким він може довіряти. Загальна підозрілість істотно звужує не тільки коло довірених осіб, а й сферу розвитку справи.

Контроль як функція життєво необхідна будь-якій системі. Однак диспропорції і дисбаланс в контрольних налаштуваннях можуть викликати хворобливі деформації в самій системі.

Джерело

Метки: люди, бізнес
Голосовать +2
Просмотров: 120
Адрес записи: 
Необходимо загрузить аватар
Выразите свою индивидуальность, загрузив уникальный аватар (картинка пользователя) или выбрав наиболее подходящий из предлагаемой галереи аватаров.
Правила
закрыть

Правила публикации комментариев

Публикуя комментарии, Вы несете ответственность согласно законодательству Украины.

Запрещается:
  • публиковать комментарии, которые пропагандируют деятельность, прямо запрещенную законодательством Украины;
  • оставлять комментарии, не относящиеся непосредственно к опубликованному материалу;
  • использовать в комментариях ненормативную лексику (мат);
  • оскорблять в комментариях других посетителей, людей и организации;
  • публиковать комментарии, носящие рекламный характер;
  • использовать при написании комментария транслит (запись украинских или русских слов латинскими символами), предложения, состоящие из эрративов (например, так называемый олбанский йазыгг);
  • публиковать комментарии, целиком состоящие из заглавных букв;
  • публиковать односложные комментарии (например, «+1»).

Редакторы оставляют за собой право удалять любые комментарии, не отвечающие указанным требованиям, а при регулярном или грубом пренебрежении Правилами – блокировать пользователю доступ к Порталу. Редакторы не комментируют свои действия и не обсуждают их с пользователями.

Вы не подписаны на комментарии к этому материалу. Оповещать
Декабрь
пн вт ср чт пт сб вс
        01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Подарки

Войти